Přeskočit na hlavní obsah

Patlání modelu


Jak jsem se už zmínil v minulém příspěvku, tento týden jsme odlévali modely ze sádry. Jednalo se přinejmenším o hektický proces. Nejdřív jsme si odměřili, kolik vody je potřeba a potom jsme přisypali sádru. Tuto část jsme tak trochu neodhadli. Po přidání barvy (chtěli jsme napodobit beton) začal materiál neskutečně rychle tuhnout. Naštěstí se nám nějakým zázrakem podařilo tu hmotu dostat do formy včas (a pak ten zbytek nějak dostat z kbelíku). Celkem jsem ale s výsledkem spokojen, mohlo to dopadnout mnohem hůř. Ten otisk bednění/formy se mi docela líbí.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

1to1 na betonu před fakultou

Jednalo se o úplně první plán domu jedna ku jedné, který jsem kdy viděl (natož pomáhal vytvářet). Překvapily mě malé rozměry a kompaktní provedení. Rozhodně se nejedná o stavbu, ve které by mohl člověk bydlet dlouho - což nebyl ani záměr při jejím návrhu. Je to totiž ateliér navržený architektem Robertem Hutchinsonem, a také jedna ze tří budov komplexu Rain harvest home v Mexiku.

For the science!

Ptali jste se sami sebe někdy, jak by vypadala žárovka o výkonu 10 MW? Co všechno by dokázala osvítit? Ne? Já jsem si takovou otázku položil. Abych ale neriskoval vlastní zdraví a obsah peněženky, rozhodl jsem se svůj malý pokus simulovat v digitálním světě. Pak mě také napadlo, když už máme ty možnosti, to otestovat na virtuální verzi našeho pozemku. Teď už ale seriózně. Chtěl jsem nějak zobrazit výhled z našeho pozemku. Nejdřív jsem z IPRu vytáhl 3D model kusu Prahy, pak prohnal výsledek Autocadem a Revitem (Autocad mi z toho nechtěl udělat formát, se kterým se dá pracovat) a nakonec skončil v Blenderu. Upravil jsem povrch okolí našeho pozemku kvůli přesnosti a (konečně!) umístil onoho boha žárovek. Tak teď už máme zpracovaný ten výhled. Model po další reiteraci přesnosti nahraju na drive, ať si z toho někdo může udělat terén do Revitu.

Nejnovější návrh obýváku